Almeerse Windfonds
De Coöperatieve Vereniging Almeerse Wind U.A. stelt jaarlijkse 5% van haar winst ter beschikking van het Almeerse Wind Fonds. Dit fonds heeft een bestuur dat aanvragen behandelt en ondersteuning toekent aan projecten van stichtingen en verenigingen.
Doel
Ondersteuning van duurzame en maatschappelijke initiatieven welke bijdragen aan de leefbaarheid in de gemeente Almere. Initiatieven dienen het algemeen belang en overstijgen het persoonlijk belang van de indiener.Structuur
Het fonds is onderdeel van de Coöperatieve Vereniging Almeerse Wind U.A., “de Vereniging” en is derhalve geen zelfstandige juridische entiteit.
Bestuur
Het bestuur bestaat uit minimaal 3 leden van de Vereniging, waaronder 1 bestuurslid van de Vereniging. Benoeming vindt plaats door het bestuur van de Vereniging, voor een periode van 3 jaar.
Funding
Het fonds wordt gevoed door de Vereniging met 5% van het netto geconsolideerd jaarresultaat van de Vereniging met een maximum van € 50.000,– per jaar.
Aanvragen
Het Almeerse Windfonds ondersteunt projecten. Een aanvraag tot ondersteuning begint met het invullen van een formulier, aan te vragen op info@windfondsalmere.nl.
- Deze projecten worden ingediend door bestaande organisaties.
- De aanvrager is een bestaande stichting of een vereniging.
- Aanvragen van personen en aanvragen voor het opzetten van een organisatie worden niet in behandeling genomen.
- De projecten moeten voldoen aan het doel van het Almeerse Windfonds: duurzame en maatschappelijke initiatieven.
- De projecten moeten concreet zijn met een begin- en einddatum en een begroting.
- Het Almeerse Wind Fonds levert na beoordeling een bijdrage. Het fonds gaat er van uit dat de aanvragende partij zelf 50% van de kosten bijdraagt.
- Bij de afronding van een project wordt een eindafrekening gevraagd.
- Bij publiciteitsuiting wordt gevraagd de naam en het logo van het Almeerse Wind Fonds te gebruiken.
- Over negatieve beslissingen van het bestuur van het fonds kan niet worden gecorrespondeerd.